سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ورزش ها

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ایروبیک چیست؟ و چه کمکی به بدن ما می کند

نگاهی کوتاه به تاریخچه ایروبیک در ایران 


قبل از پرداختن به موضوع اصلی یعنی ایروبیک چیست نگاهی کوتاه به تاریخچه این ورزش هیجانی می کنیم. فعالیت کردن نوجوانان و جوانان در این ورزش در ابتدای سال 70 در ایران شروع شد. در ابتدا آموزش ایروبیک در باشگاه ها با فیلم های تصویری انجام می شد که با گذشت زمان مربیان شروع به فعالیت بیشتر در این ورزش کرده و آموزش ایروبیک توسط مربیان به نوجوانان و جوانان داده می شد.
با گذشت زمان در برخی از دانشگاه های کشور در کارگاه های آموزشی برای جوانان دختر و پسر زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی کلاس هایی برگزار شد که در آن مدرک مربی گری با عنوان آمادگی جسمانی و گرایش ریتمیک و ایروبیک به کسانی که شرکت کرده بودند داده شد بدین ترتیب مربی ها با داشتن مدرک معتبر شروع به فعالیت در باشگاه های ورزشی کرده و به مرور جوانان زیادی جذب این ورزش هیجانی شدند.

مربی ایروبیک

 
آیا می دانید ورزش ایروبیک چیست؟


آیا می دانید که ماهیت ورزش ایروبیک چیست و در آن مربیان چه حرکاتی را به جوانان آموزش می دهند؟ در پاسخ به سوال ایروبیک چیست باید گفت که ایروبیک به یک فعالیت هوازی گفته می شود که در ایروبیک شدت تمرین بالا و مدت تمرین پایین می باشد تا فرد انجام دهنده احساس خستگی نکند. این ورزش در ابتدای شروع بین 10 تا 12 دقیقه با حالت ریتمیک انجام می شود. شما این ورزش را حتی در خانه خود نیز می توانید انجام دهید و برای کسانی که شاغل هستند این موضوع یک پوئن مثبت به حساب می آید.
در پاسخ به سوال ایروبیک چیست نیز می توان گفت که این ورزش در اصل عضلات بزرگ بدن فرد را درگیر خود کرده که برای چربی سوزی نیز مفید می باشد. امروزه این ورزش به دلیل سبک و راحت بودن آن در سر تا سر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. ایروبیک به معنی انجام حرکات و تمریناتی است که به طور مستقیم روی سیستم مصرف اکسیژن برای تولید انرژی بیشتر کمک می کند. از دیگر تمرینات و ورزش های هوازی مانند ایروبیک می توان به شنا، دویدن و دوچرخه سواری اشاره کرد.

برای اجاره زمین چمن مصنوعی شیراز به اسان اسپرت مرا جعه کنید.

ایروبیک دنس

انواع مختلف ورزش ایروبیک


پس از بررسی ماهیت ایروبیک چیست نوبت به انواع این ورزش پر طرفدار و جذاب می رسد. ورزش ایروبیک به طور کلی به دو نوع تقسیم می شود که هر کس با توجه به علاقه و وضعیت جسمی خود می تواند یکی را انتخاب کند.
• نوع اول ورزش هایی با شدت و اثر خفیف مانند پیاده روی، شنا، کلاس های استپ و اسکی می باشد که هر کس با توجه به وضعیت سلامت جسمی و علاقه خود می تواند در یکی از این شاخه ها شروع به فعالیت کند.
• نوع دوم ورزش هایی با شدت اثر بالا مانند دویدن، تنیس، ورزش هایی با حرکات موزون و اسکواش می باشند. نکته این نوع ورزش این می باشد که باید به صورت یک روز در میان انجام شوند و افرادی که دارای اضافه وزن دارند یا سالمند هستند باید با تعداد دفعات کمتری انجام دهند و پیش از انجام تمرینات حتما با یک پزشک مشورت کنند.

کلاس ایروبیک در تهران

ایروبیک پیشرفته چیست؟


در ابتدای صحبت ها به موضوع ایروبیک چیست به طور کامل پرداختیم اما بعضی افراد سوال می پرسند که ایروبیک پیشرفته چیست؟ در پاسخ به ایروبیک پیشرفته چیست به این افراد ابتدا باید اشاره کرد که این نوع از ایروبیک همانند ایروبیک معمولی بوده با این تفاوت که برای انجام یک نوع آن مانند شنا به جای شنا در استخر خانه حتما باید به یک استخر عمومی مراجعه کنید و تحت نظر مربی باشید.
یا در پاسخ دیگر به ایروبیک پیشرفته چیست به این افراد باید گفت که ایروبیک یک فعالیت فیزیکی می باشد که هر فرد برای بهبود عملکرد قلب و سلامت و تندرستی بدن خود به سراغ آن می رود اما بعضی از افراد به دلایل مختلف مانند دانشجو بودن یا شاغل بودن این ورزش را در منزل انجام دهند. برای پیروی از یک ایروبیک پیشرفته این افراد باید به باشگاه های ورزشی مراجعه کرده و علاوه بر تمرینات هوازی با دستگاه هم کار کنند.

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/01/03/%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%a8%db%8c%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d9%88-%da%86%d9%87-%da%a9%d9%85%da%a9%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%af%d9%86-%d9%85%d8%a7-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d8%af/