سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ورزش ها

صفحه خانگی پارسی یار درباره

درمورد ورزش تنیس

آموزش تنیس روی میز، آبشار

یکی دیگر از ضربات مهم و اساسی که باید در این بازی بلد باشید آبشار می باشد به همین دلیل ما در ادامه به شرح مختصر آموزش تنیس روی میز در خصوص حرکت آبشار پرداخته ایم. در آموزش تنیس روی میز برای آبشار باید بدانید که ضربه آبشار یکی از ضربات اصلی تنیس و از مهم ترین آن ها می باشد که قدرت پا و استفاده از آن در این نوع ضربه بسیار مهم است. برای اینکه به خوبی ضربه آبشار را روی زمین تنیس پیاده کنید باید یک موقعیت خود برای خود پیدا کنید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن ضربه آبشار را بزنید.
بدین منظور به محل مورد نظر که توپ به آنجا پرتاب شده بروید سپس کمی مکث کنید و وضعیت بدن خود را تنظیم کنید. در این حالت باید دقت داشته باشید دستی که راکت دارد همراه با هر دو بازو به سمت بالا و آماده ضربه زدن باشد. سپس به پهلو های خود بچرخید و با قدرت به توپ بالای سر خود ضربه بزنید.

گریپ چیست؟

بعد از آموزش تنیس روی میز باید بدانید گریپ چیست تا به آموزش گریپ تنیس بپردازیم. در این بازی هیجانی به شیوه در دست گرفتن راکت گریپ گفته می شود که دارای انواع مختلفی است. هر فردی که می خواهد در این رشته ورزشی حرفه ای شود باید با انواع گریپ آشنا باشد چون گریپ تعیین ‌کننده زاویه صفحه راکت به هنگام تماس با توپ است.
از این رو گریپی که با آن ضربه می ‌زنید تاثیر مستقیمی بر میزان چرخش و سرعت توپ شما دارد. پس بعد از آموزش تنیس در خصوص حرکات آن مهم ترین چیزی که باید یاد بگیرید آشنایی با انواع گریپ و نحوه زدن آن می باشد که در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر و حرفه ای شدن شما به آن پرداخته ایم.

برای اجاره زمین تنیس تهران به سایت ورزشی اسان اسپرت مراجعه کنید.

پیدا کردن انواع گریپ

امیدوار هستیم متوجه شده باشید که گریپ چیست چون اکنون می خواهیم به طرز گرفتن هر گریپ و انواع آن بپردازیم تا به خوبی بتوانید به سراغ آموزش گریپ تنیس بروید. به همین دلیل در ادامه به شرح مختصر هر یک پرداخته ایم تا اطلاعاتتان در خصوص این بازی تکمیل شود.
• گریپ کنتیننتال : در زمان های قدیم از گریپ کنتیننتال برای زدن تمام ضربات در این رشته ورزشی استفاده میشد. به طور کلی از این نوع گریپ می توانید برای زدن سرویس، والی، اسمش، اسلایس و ضربات دفاعی استفاده کنید.
• گریپ فورهند ایسترن : یکی دیگر از انواع گریپ فورهند ایسترن می باشد که برای زدن آن باید دست خود را روی زه قرار داده و آن را به طرف دسته راکت بکشید. سپس راکت را روی یک سطح افقی قرار دهید و چشمان خود رو ببندید و آن را بردارید.
• گریپ فورهند سمی وسترن : اگر استخوان مبنای انگشت اشاره خود را در یک مرحله و در جهت عقربه های ساعت جا به جا کنید می توانید گریپ فورهند سمی وسترن بزنید.
• گریپ بک هند ایسترن : از گریپ کنتیننتال در خلاف جهت عقربه های ساعت و استخوان مبنای خود استفاده کنید تا بتوانید این نوع گریپ را حین بازی بزنید.

آموزش تنیس مقدماتی

آموزش گریپ تنیس گرفتن در دست

تا به اینجا متوجه شدید که تمامی ضربه های تنیس دارای فاکتور های زیادی هستند و همه آن ها با نوع گرفتن راکت در دست های شما شروع می شوند و نوع راکت در دست گرفتنتان برنده یا بازنده شدن تان را تعیین خواهد کرد. در حقیقت می توان گفت مهم ترین قسمت راکت شما گریپ آن است و باید بدانید که آن را چگونه در دست خود بگیرید. شما باید در آموزش گریپ تنیس بدانید جایی که شما دست خود را روی دسته هشت طرفه آن قرار می دهید تاثیر زیادی روی هر توپی که می زنید دارد.
همچنین باید بدانید که گریپ شما رد زاویه صفحه راکتتان تاثیر می گذارد. از طرفی سختی گریپ گرفتن در انتخاب کردن گریپ مناسب برای هر ضربه است و شما باید تصمیم بگیرید با توجه به نوع بازی تان از کدام گریپ استفاده کنید که در بخش آشنایی با انواع گریپ به آن ها پرداختیم و با توجه به آن ها می توانید یک بازی خوب داشته باشید که برنده آن شما هستید.


منبع:
https://blog.asansports.com/2021/05/05/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d9%86%db%8c%d8%b3-%d9%85%d9%82%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%aa%d8%a7-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%da%af/