سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ورزش ها

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بررسی مضرات ایروبیک به طور خلاصه

 

هیچ ورزشی در دنیا وجود ندارد که برای سلامت جسم و روح ما مضر باشد بلکه ما خود انسان ها هستیم که در صورت نا وارد بودن یا انجام حرکات به صورت اشتباه باعث آسیب رساندن به اندام های بدن خود هستیم. همیشه و در همه جا گفته شده است که قبل از شروع فعالیت در یک رشته ورزشی از یک پزشک در مورد سلامت اندام های جسمی خود مشورت بگیرید.
در حقیقت انجام ورزش هایی مانند ایروبیک در افرادی که دچار آرتروز مفاصل اندام تحتانی، شلی غضروف کشکک یا شلی بی اندازه لیگامان ها هستند به شدت خطرناک می باشد و در صورت عدم مشورت با دکتر حتما به اندام های خود آسیب خواهند رساند. در ادامه به برخی از مضرات ایروبیک و نکات این ورزش به صورت خلاصه اشاره کرده ایم. مضرات ایروبیک عبارتند از :
• اگر یک فرد بیماری قند دارد حتما باید قند خون خود را هم قبل از ورزش و هم بعد از ورزش بررسی و چک کند زیرا این ورزش قند خون را پایین می آورد.
• اگر یک فرد دارای بیماری آسم می باشد باید به دنبال ورزش هایی که از تحرکات کمی برخوردار هستند مانند تنیس یا بیس بال بروند.
• در صورت انجام حرکات زیاد و تند فرد باعث نفس تنگی خواهد شد که انجام حرکات در این ورزش باید روی اصول خود باشد.
• سرگیجه، بی هوش شدن ، از کنترل خارج شدن اعضای بدن به صورت موقتی، تپش قلب و سوفل قلب

برای کلاس یوگا به اسان اسپرت مراجعه کنید.

در جمع بندی آخر به طور کامل متوجه شدیم که ایروبیک چیست و چه انواعی دارد همچنین با مضرات ایروبیک و فواید ایروبیک نیز آشنا شدیم. در حقیقت شما این ورزش هیجانی و مفرح را بصورت ایروبیک در خانه نیز می توانید انجام دهید اما اگر به دنبال چربی سوزی و لاغری خود یا داشتن اندامی خوش فرم هستید حتما باید به باشگاه مراجعه کرده و در رشته ایروبیک فیتنس به جای ایروبیک معمولی شروع به فعالیت کنید. همچنین دریافتیم که برای انجام حتی کوچک ترین حرکات این ورزش حتما به یک مربی مراجعه کرده و پس از آموزش و تسلط کامل می توانید به تنهایی شروع به انجام حرکات کنید.

 

منببغ:

https://blog.asansports.com/2021/01/03/%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%a8%db%8c%da%a9-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d9%88-%da%86%d9%87-%da%a9%d9%85%da%a9%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%af%d9%86-%d9%85%d8%a7-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d8%af/