سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ورزش ها

صفحه خانگی پارسی یار درباره

آبشار در والیبال چیست؟

در دانستن تکنیک های والیبال چیست باید بگوییم یکی دیگر از تکنیک ها در این رشته ورزشی محبوب آبشار می باشد. آبشار به ضربه ای گفته می شود که فرد در جریان بازی به وسیله کمک چهار انگشت به هم چسیبیده یک دست خود به توپ می زند و آن را با قدرت به سمت زمین حریف منتقل می کند.
برای اینکه بدانید این تکنیک چگونه است باید بگوییم کافیست به هوا بپرید و یک دست خود را به صورت کشیده به سمت توپ ببرید تا به آن یک ضربه محکم بزنید. در این حالت حتما باید دستتان به صورت عمودی باشد و انگشتانتان هم در بالاترین حالت ممکن قرار گرفته باشد.

 ساعد در والیبال چیست؟


ساعد در والیبال یکی دیگر از تکنیک ها می باشد که برای دانستن از اینکه تکنیک های والیبال چیست ما اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار خواهیم داد. برای زدن ساعد در این بازی فرد باید به حالت نیمه نشسته یا نیمه ایستاده قرار بگیرد و دوست خود را در کنار هم به صورت مشت شده قرار دهد.
این قرار دادن باید به گونه ای باشد که دو انگشت شصت بدون خم شدن در کنار یکدیگر قرار بگیرند سپس فرد با مچ دست خود به توپ ضربه بزند. از این تکنیک بیشتر برای این که با یک ضربه محکم توپ از روی تور عبور داده شود استفاده می شود که حین زدن آن نباید توپ دو بار به دستتان برخورد کند.

برای  کلاس والیبال و کلاس شطرنج به آسان اسپرت مراجعه کنید.

درباره زمین بازی والیبال


زمین بازی والیبال یکی از مهم ترین مسائلی می باشد که باید برای دانستن اینکه والیبال چیست در مورد آن اطلاعات مفیدی کسب کنید. طول زمین این رشته ورزشی باید 18 متر و عرض آن باید 9 متر باشد و هیچ برجستگی یا فرو رفتگی هم بر روی آن وجود نداشته باشد. زمین این رشته ورزشی به وسیله خط هایی به عرض 5 سانتی متر علامت گذاری می شود تا هر یک از بازیکنان بداند کدام قسمت از زمین مربوط به چه چیزی است.
در حقیقت تنها دانستن تاریخچه والیبال چیست یا تکنیک های والیبال چیست اطلاعات مفیدی نمی باشد و شما باید در مورد زمین این بازی هم اطلاعات جامعی داشته باشید. خطی به عرض 5 سانتی متر میان خطوط کناری در زیر تور کشیده شده که زمین را به دو قسمت مساوی تقسیم می ‌کند و به آن خط مرکزی می گویند. در کنار این خط، خط های دیگری هم به طول 9 متر و عرض 3 متر به طور موازی کشیده شده است که به آن خط پایان می گویند.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/04/24/%d9%88%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a8%d8%a7%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/