سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ورزش ها

صفحه خانگی پارسی یار درباره

قوانین مربوطه به سایر مقامات مسابقه

در آخرین قوانین فوتبال در قسمت مربوط به قوانین داوری فوتبال، آمده است که علاوه بر داور، دو نفر دیگر تحت عنوان کمک داور در بازی حضور دارند که در شرایط خاص ایجاد شده به داور کمک می کنند؛ شرایطی مثل:
1- زمانی که توپ از زمین به طور کلی خارج می شود.
2- کدام تیم ضربات کرنر، پنالتی و یا پرتاب از اوت را انجام دهد.
3- اگر خطایی اتفاق بیفتد و داور شاهد آن نباشد.
4- خطایی اتفاق بیفتد و کمک داور به آن نزدیکتر باشد.
5- جریمه ی بازیکن بخاطر آفساید.
در قوانین جدیدی که تصویب شده است، اضافه شدن کمک داور سوم و چهارم است. به دلیل وسعت زیاد زمین فوتبال، قانونگذاران و مسئولین تصیم گرفتند این قانون را ثبت کنند و کمک داور ها را در قسمت های مختلف زمین فوتبال قرار دهند.

 
آخرین قوانین فوتبال

قانونگذاران بازی فوتبال، تصمیم به ایجاد تغییرات و اصلاحاتی در این بازی کردند. پس از تعلیق فوتبال به مدت سال در لیگ برتر 2020-2019 قوانین موقت زیادی اجرا شد اما این قوانین برای فصل بعد تمدید نمی شوند.
این اولین بار نیست که قوانین بازی فوتبال، اصلاح می شود و احتمالا آخرین بار نیز نخواهد بود؛ زیرا مدیران همچنان به دنبال باز کردن راه هایی برای پیشرفت این بازی در این دنیای هر لحظه در حال تغییر هستند؛ اتفاقات غیرمنتظره ای که در سال 2020 در جهان افتاد، جهان فوتبال را نیز تحت تاثیر قرار داد.

قوانین بین المللی فوتبال


قوانین جدید فوتبال

به دلیل محبوبیت زیادی که بازی فوتبال در سراسر جهان دارد، مسئولین و قانون گذاران آن تلاش زیادی برای درست برگزار شدن آن می کنند و در تلاشند تا هر سال اشکالات و محدودیت های آن برطرف شود. یکی از محدودیت ها خطاهای انسانی است که در این مواقع می توان از تکنولوژی های روز مثل VAR استفاده کرد تا این بازی در عادلانه ترین شکل ممکن برگزار شود.

برای رزرو زمین فوتبال به آسان اسپرت مراجعه کنید.

 


• افزایش سه تعویض
یکی از آخرین تغییراتی که لیگ برتر به قوانین بازی فوتبال داده است، افزایش 3 تعویض به 5 مورد بوده است. این تغییرات در ماه ژوئن به دلیل پاندمی کرونا در لیگ 2020 اعمال شد. اما پس از باشگاه های لیگ برتری به این قانون رای منفی دادند که توسط هیئت جهانی فوتبال تایید نشد و این قانون تا سال 2021 تمدید شد.


• وقفه هایی برای نوشیدن آب
یکی دیگر از قوانین جدید فوتبال در لیگ برتر 2020-2019 ایجاد وقفه های برای نوشیدن آب بازیکنان بود. لیگ برتر که معمولا تا آخر ماه می به پایان می رسید، در سال 2020، به دلیل شیوع کرونا تا ماه ژوئن که تابستان است و هوا گرم است، به طول انجامید. اما شنیده ها حاکی از این موضوع است که این قانون در لیک سال 2021-2020 اجرا نخواهد شد.

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/11/30/%d9%82%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%86-%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%84/