سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با ورزش ها

صفحه خانگی پارسی یار درباره

بهترین روش اجرای تکنیک سرویس در والیبال

یکی دیگه از تکنیک های والیبال حرفه ای، ضربه ی سرویس میباشد . از ضربه ی سرویس برای به جریان انداختن یک رالی و دور جدید در بازی استفاده می شود. شاید تکنیک سرویس در والیبال آسان به نظر بیاید ولی یکی از مهمترین تکنیک ها در والیبال حرفه ای است که تیم ها بخش عمده ی از زمان تمرین خود را به زدن ضربه ی سرویس اختصاص می دهند . سرویس یا آبشار ضربه ای است که با سرعت حدودی 80 کیلومتر بر ساعت زده میشود و طبق تحقیقات تیمی که سرویس بهتری می زند 50 درصد احتمال برد بیشتری دارد .در ادامه به اختصار به بررسی انواع تکنیک سرویس در والیبال می پردازیم:


• سرویس معمولی: در این نوع سرویس به راحتی توپ را به بالای سر انداخته و با کف دست به قسمت زیرین توپ میزنیم که معمولا کم استفاده میشود. هنگام شروع این سرویس در صورتی که چپ دست هستید پای راست و درصورتی که راست دست هستید پای چپ را به جلو باید بگذارید . قبل به بالا انداختن توپ کمی زانو های خود را خم کنید و هنگام بالا انداختن و ضربه زدن کمی بدن خود را به سمت بالا و جلو هل بدهید تا شتاب بیشتری به توپ بدهید.


• سرویس آبشاری: یکی دیگر از تکنیک سرویس در والیبال سرویس آبشاری یا تنیسی است. این نوع سرویس متداول را در روش های ثابت ،در حال حرکت و بطور پرشی می توان زد . که سرویس پرشی پرکاربرد ترین است . در سرویس آبشاری پرشی کمی زانو هارا خم کرده و با پرتاپ توپ به سمت بالا ، به سمت بالا پرش کرده و به توپ ضربه میزنیم . هنگام زدن ضربه بدن باید بطور محدب و رو به جلو باشد تا قدرت این تکنیک سرویس در والیبال بیشتر شود.


تا اینجا با مهمترین روش های سرویس زدن آشنا شدیم . حال به بررسی چند مدل از سرویس که در والیبال های حرفه ای زده میشود میپردازیم:


• سرویس پاولوفی: یکی از تکنیک های والیبال حرفه ای است که برای غافلگیری تیم حریف و بلا فاصله بعد از سوت داور زده میشود.


• سرویس چرخشی: نوعی از سرویس است که بازیکن در توپ چرخش رو به جلو ایجاد میکند تا زودتر به زمین بخورد و نقطه ی نشست آن قابل تشخیص نباشد . این نوع سرویس جزو سرویس های پرشی می باشد.


• سرویس ملخی: سرویسی که به نظر میرسد قرار است به تور بنشیند ولی به طور عجیبی از روی تور عبور میکند.


• سرویس موجی: این سرویس طوری زده میشود که تا آخرین لحظه نقطه ی به زمین نشستن توپ مشخص نباشد و رد توپ قابل تشخیص نباشد و …

 

برای اجاره زمین تنیس و  خرید کفش فوتسال  به اسان اسپرت مراجعه کنید.

تکنیک سرویس در والیبال

 چگونه تکنیک های والیبال خود را ارتقا بخشیم؟ 


در بخش های قبل باهم با مهترین تکنیک های والیبال حرفه ای آشنا شدیم و دانستیم که مهمترین تکنیک در والیبال چیست. اما برای موفقیت در این ورزش باید به تقویت بدن هم بپردازید. مخصوصا عضلاتی که مستقیم درگیر ضربات هستند مانند عضلات پا، عضلات کتف، شانه و کمر، زانو و مچ پا را باید بشدت تقویت کنید. همچنین برای اینکه تکنیک والیبال را بتوانید درست تر انجام دهید لازم است تمارین استقامتی بالایی داشته باشید تا بدن شما در حین مسابقه از نظر انرژی کم نیاورد.

 

 

منبع:

https://blog.asansports.com/2020/12/02/%d8%aa%da%a9%db%8c%d9%86%da%a9-%d9%88%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a8%d8%a7%d9%84/